Ob nakupu rabljenega vozila je višina prevoženih kilometrov avtomobila precej pomembna. Če so kilometri »prevrteni«, ste se namreč dvakrat ujeli v zanko: za avtomobil boste zaradi nižjih kilometrov plačali več, kasneje pa boste imeli večje stroške. Saj veste: če kaže avtomobil 120.000 namesto 250.000 kilometrov, se vam zlahka zgodi, da nekega dela ne boste zamenjali, saj ne boste niti vedeli, da je zamenjava že potrebna – in sledile bodo okvare.. Kako se temu izogniti?
Res je: če kupite avtomobil, za katerega se kasneje izkaže, da na števcu nima realnih kilometrov, lahko prodajalca prijavite policiji in zahtevate pravico na sodišču. Vendar pa lahko takšen postopek traja zelo dolgo, vi pa boste med tem tako brez avtomobila kot brez denarja. Bolje je, da takšnemu prodajalcu zgolj pošteno zagrozite s prijavo, izpostavljenostjo v medijih in podobno, ter se z njim nato dogovorite »na tiho«, saj boste tako dobili denar nazaj veliko hitreje, ker ne bo hotel, da mu uničite dobro ime in posel. Še bolje pa je seveda, če se o višini kilometrov prepričate, še preden kupite rabljeni avto.
Res je: če kupite avtomobil, za katerega se kasneje izkaže, da na števcu nima realnih kilometrov, lahko prodajalca prijavite policiji in zahtevate pravico na sodišču. Vendar pa lahko takšen postopek traja zelo dolgo, vi pa boste med tem tako brez avtomobila kot brez denarja. Bolje je, da takšnemu prodajalcu zgolj pošteno zagrozite s prijavo, izpostavljenostjo v medijih in podobno, ter se z njim nato dogovorite »na tiho«, saj boste tako dobili denar nazaj veliko hitreje, ker ne bo hotel, da mu uničite dobro ime in posel. Še bolje pa je seveda, če se o višini kilometrov prepričate, še preden kupite rabljeni avto.
Preverite kilometre Kadar kupujete rabljen avto, je najbolje, če lahko podatke o njem glede na številko šasije (VIN) preverite pri pooblaščenem serviserju ali prodajalcu. Kadar to ni mogoče (ali temu vzporedno), velja plačati za izpis zgodovine vozila pri podjetju Carfax – če boste za vozilo plačali 10.000 eur, boste odšteli nekaj evrov tudi za izpis. Podatke, ki jih dobite pri serviserju oziroma Carfaxov izpis nato primerjajte s servisno knjigo – če so kilometri realni, se bodo podatki ujemali. Prav tako lahko dejanske kilometre potrdijo računi s servisa – ob servisu na račun običajno zapišejo, koliko km ima avtomobil. |
Na podlagi teh podatkov lahko odkrijete marsikaj. Na primer: Če je glede na servisno knjigo prodajalec z avtomobilom naredil običajno 30.000 km letno, v zadnjem letu pa zgolj 12.000 km, zadeva zagotovo »smrdi« - ali je kilometre prevrtel, ali pa je bil avto morda celo hujše poškodovan v nezgodi in je zato dlje časa stal. (Ne pozabite, kilometre večina prodajalcev sicer »zbije« tik pred prodajo, pred potrebnim servisom in podobno.)
Iz teh podatkov boste videli tudi, koliko lastnikov je avtomobil zamenjal – če je imel »prave« lastnike, so imeli ti avto dlje časa (recimo vsaj 2 leti), če je šlo zgolj za lastnike, ki se skušajo s prodajo avtomobilov okoristiti, pa so bili ti kratkotrajni lastniki – pri teh je večja možnost, da so kilometri nerealni. (Če je bilo takšnih lastnikov več, je možno celo, da so bili kilometri večkrat prevrteni! Eden je zbil kilometre s 130.000 na 80.000, drugi kratkotrajni »lastnik« je pri dvigu na 120.000 km spet prevrtel nazaj na 90.000 in tako naprej.)
Iz teh podatkov boste videli tudi, koliko lastnikov je avtomobil zamenjal – če je imel »prave« lastnike, so imeli ti avto dlje časa (recimo vsaj 2 leti), če je šlo zgolj za lastnike, ki se skušajo s prodajo avtomobilov okoristiti, pa so bili ti kratkotrajni lastniki – pri teh je večja možnost, da so kilometri nerealni. (Če je bilo takšnih lastnikov več, je možno celo, da so bili kilometri večkrat prevrteni! Eden je zbil kilometre s 130.000 na 80.000, drugi kratkotrajni »lastnik« je pri dvigu na 120.000 km spet prevrtel nazaj na 90.000 in tako naprej.)